logo-bigger

Vrijwilligers Patiëntadviesraad Wetenschappelijk Onderzoek

De NLV is op zoek naar ervaringsdeskundigen die mee willen denken en mee willen praten over wetenschappelijk onderzoek.

Met wetenschappelijk onderzoek kan de kwaliteit van zorg en leven van alle mensen die leven met een leverziekte verbeterd worden. Goed onderzoek kan niet plaatsvinden zonder de inbreng van leverpatiënten, donoren en hun naasten. Hun mening, ervaringen en kennis helpen onderzoekers een beter beeld te krijgen van wat belangrijk is voor mensen met een leverziekte en tot nieuwe inzichten te komen.
Door patiënten te betrekken wordt de kans vergroot dat het onderzoek aansluit bij hun behoeften. Hierdoor is het onderzoek succesvoller en heeft het meer impact op het leven en de zorg voor mensen met een leverziekte.

Wat ga je doen?

Als lid van de Patiëntadviesraad wetenschappelijk onderzoek kun je meedoen aan verschillende vraagstukken, je kunt zelf kiezen wat je leuk vindt. Wat wij doen:
 Onderzoeksvoorstellen beoordelen naar aanleiding van een oproep van onderzoekers om hun onderzoeksvoorstellen te beoordelen. Je doet dit samen met een groepje vrijwilligers. Per jaar zijn er meerdere oproepen, maar je hoeft niet aan iedere oproep mee te doen.
 Feedback geven op onderzoeksvoorstellen of patiënteninformatiefolders.
 Onderzoekers adviseren op belangrijke momenten in een onderzoek.
 Meepraten in groepsgesprekken om eenmalig inbreng te geven aan onderzoekers.
 Als onderzoekspartner aansluiten bij een onderzoeksgroep om vanuit patiëntenperspectief op alle vlakken mee te kijken en praten.

Wie zoeken we?
Voor deze vrijwilligersfunctie zijn we op zoek naar mensen die:
 Ervaring hebben met leverziekten; je bent zelf leverpatiënt of partner van een leverpatiënt of ouder van een kind met een leverziekte.
 Een positief-kritische blik hebben.
 Graag met anderen samenwerken.
 Zich goed kunnen verplaatsen in andere patiënten en hun behoeften.
 Graag lezen en bij voorkeur ook Engels kunnen lezen.

Vrijwilliger bij de NLV
Dit is een vrijwilligersfunctie bij de NLV. Onkosten, zoals reiskosten, worden vergoed. Gratis deelname aan interessante cursussen via Involv (voorheen PGO Support).

Aanmelden
Heb je interesse in deze vrijwilligersfunctie? Stuur dan een e-mail naar eitaticillos.[antispam].@leverpatientenvereniging.nl

Hambakenwetering 15
5231 DD 's-Hertogenbosch